söndag 7 mars 2010

Dylan Thomas revisited


I påsk går färden till Saundersfoot, Wales, där vi ska hälsa på Felicia, 16 år, som pluggar utomlands under ett år. På vägen dit gör jag och min dotter Mina ett stopp i Swansea. Därifrån kom poeteten Dylan Thomas, och hans barndomshem är nu omgjort till något slags Bed & Breakfast. Vi har funderingar på att ta in där. Det skulle i så fall innebära att jag två gånger under samma år bor på samma ställe som den berömda poeten/suputen - Chelsea Hotel i New York och huset i Swansea. Det betyder nu ingenting, eftersom jag inte läser poesi och alltså inte har något förhållande till Dylan Thomas.

Från Swansea kommer även prins Bertils tjej Lilian plus skådespelaren Catherine Zeta-Jones.
Bland andra.

1 kommentar:

  1. Deklamera kunde han i alla fall:

    http://www.poets.org/viewmedia.php/prmMID/15377

    SvaraRadera